صفحه نخست    l    تماس با مدیر    l    نسخه موبایل    RSS    l   
درباره وبلاگ



آبی تر از آسمان بود و پاک تر از باران .دستش را به آسمان می برد و ستاره ها را در سفره خالی ما می نشاند . بهار را به تساوی تقسیم می کرد و سهم خود را به آنکه محتاج تر بود می بخشید.کبوتر از دست او دانه می چید و ماه از روی او روشنی می گرفت . نخل تنهایی اش را می شناخت . چاه زمزمه اش را می شنید و غدیر آن آبگیر زخمی حیران بردباری اش بود .غم و غریبی و غربت ، اشک و آه او را همدم می شدند و از کوفه تا کربلا عشق بود که می کاشتند . نماز به تلاوت او می بالید و او به تلاوت نماز . اخمهایش را باز می کرد و آدم شعر بهشت را می سرود . او ساده بود به رنگ صبح و مرد بود به رنگ خدا. آری او علی ، ماه ولاء بود .

کودکانه ی غدیر
معرفی کتاب

هدف اصلی کتاب ، شناخت قرآن با غدیر و غدیر با قرآن است . نویسنده کوشیده است که در 1500 صفحه و در سه مجلد، این شناخت دوسویه قرآن و غدیر را در شش بخش توضیح دهد . بخش اول به آیات نازل شده در سراسر واقعه غدیر از مدینه تا مدینه اختصاص دارد که اقدامات پیامبر (ص) را از یک سو ، و اقدامات منافقین را از سوی دیگر در بر می گیرد ...

آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
سوره اعراف
آیه 43
( و هر گونه كینه‌اى را از سینه‌ هایشان مى‌زداییم. از زیر [قصرهاى‌] شان نهرها جارى است، و مى‌گویند: «ستایش خدایى را كه ما را بدین [راه‌] هدایت نمود، و اگر خدا ما را رهبرى نمى‌كرد ما خود هدایت نمى‌ یافتیم. در حقیقت، فرستادگانِ پروردگارِ ما حق را آوردند.» و به آنان ندا داده مى‌شود كه این همان بهشتى است كه آن را به [پاداش‌] آنچه انجام مى‌دادید میراث یافته‌ اید.)

1 ـ على (ع) گفت: آیه «و نزعنا ما فى صدورهم من غلّ» درباره ما نازل شده است.

آیه 44
( و بهشتیان، دوزخیان را آواز مى‌ دهند كه: «ما آنچه را پروردگارمان به ما وعده داده بود درست یافتیم؛ آیا شما [نیز] آنچه را پروردگارتان وعده كرده بود راست و درست یافتید؟» مى‌گویند: «آرى.» پس آواز دهنده‌ اى میان آنان آواز درمى‌دهد كه: «لعنت خدا بر ستمكاران باد.»)

1 ـ محمد بن حنفیه از على (ع) نقل مى‌كند كه گفت: «فاذّن مؤذّن بینهم» من همان ندا دهنده هستم.

2 ـ ابن عباس گفت: علىّ بن ابى طالب (ع) را در كتاب خدا نام هایى است كه مردم آنها را نمى‌شناسند از جمله آنهاست سخن خداوند: «فاذّن مؤذّن بینهم» او همان مؤذن (ندا دهنده) است كه مى‌گوید: آگاه باشید لعنت خداوند بر كسانى كه ولایت مرا تكذیب كردند و حق مرا سبك شمردند.

آیه 46
(و میان آن دو [گروه‌]، حایلى است، و بر اعراف، مردانى هستند كه هر یك [از آن دو دسته‌] را از سیمایشان مى‌شناسند، و بهشتیان را -كه هنوز وارد آن نشده و[لى‌] [بدان‌] امید دارند- آواز مى‌دهند كه: «سلام بر شما.»)

1 ـ اصبغ بن نباته گفت: نزد على نشسته بودم كه عبد اللّه بن كواء آمد و گفت: یا امیر المؤمنین مرا از این سخن خداوند: «و على الاعراف رجال» خبر بده. فرمود: واى بر تو اى ابن كواء ما در روز قیامت میان بهشت و جهنم مى‌ایستیم پس هر كس ما را یارى كرده به چهره‌اش مى‌شناسیم و او را وارد بهشت مى‌كنیم و هر كس ما را دشمنى كرده او را به چهره‌اش مى‌شناسیم و او را وارد جهنم مى‌كنیم.

آیه 181
(و از میان كسانى كه آفریده‌ایم، گروهى هستند كه به حقّ هدایت مى‌كنند و به حقّ داورى مى‌ نمایند.)

1 ـ مجاهد از ابن عباس درباره آیه: «و ممن خلقنا امّة» نقل مى‌كند كه یعنى از امت محمد امتى است، یعنى علىّ بن ابى طالب (ع) «یهدون بالحق» یعنى پس از تو اى محمد به سوى حق دعوت مى‌كنند «و به یعدلون» یعنى در خلافت پس از تو. امت به معناى نمونه در خیر است، مانند «ان ابراهیم كان امّة» یعنى ابراهیم نمونه در خیر و نشانه‌اى براى خیر بود.

2 ـ از جعفر صادق در معناى آیه «و ممن خلقنا امة یهدون بالحق و به یعدلون» نقل شده كه گفت: این آیه مربوط به آل محمد است.




امکانات وبلاگ


این نوا را در وبلاگ خود پخش کنید:

جشنواره ابلاغ غدیر