تبلیغات
مــاه ولــاء - سوره یونس
صفحه نخست    l    تماس با مدیر    l    نسخه موبایل    RSS    l   
درباره وبلاگ



آبی تر از آسمان بود و پاک تر از باران .دستش را به آسمان می برد و ستاره ها را در سفره خالی ما می نشاند . بهار را به تساوی تقسیم می کرد و سهم خود را به آنکه محتاج تر بود می بخشید.کبوتر از دست او دانه می چید و ماه از روی او روشنی می گرفت . نخل تنهایی اش را می شناخت . چاه زمزمه اش را می شنید و غدیر آن آبگیر زخمی حیران بردباری اش بود .غم و غریبی و غربت ، اشک و آه او را همدم می شدند و از کوفه تا کربلا عشق بود که می کاشتند . نماز به تلاوت او می بالید و او به تلاوت نماز . اخمهایش را باز می کرد و آدم شعر بهشت را می سرود . او ساده بود به رنگ صبح و مرد بود به رنگ خدا. آری او علی ، ماه ولاء بود .

کودکانه ی غدیر
معرفی کتاب

هدف اصلی کتاب ، شناخت قرآن با غدیر و غدیر با قرآن است . نویسنده کوشیده است که در 1500 صفحه و در سه مجلد، این شناخت دوسویه قرآن و غدیر را در شش بخش توضیح دهد . بخش اول به آیات نازل شده در سراسر واقعه غدیر از مدینه تا مدینه اختصاص دارد که اقدامات پیامبر (ص) را از یک سو ، و اقدامات منافقین را از سوی دیگر در بر می گیرد ...

آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
سوره یونس
آیه 25
( و خدا [شما را] به سراى سلامت فرا مى‌خواند، و هر كه را بخواهد به راه راست هدایت مى‌ كند.)

1 ـ عبد اللّه بن عباس در تفسیر سخن خداوند: «و اللّه یدعو الى دار السلام» گفت: منظور از آن بهشت است «و یهدى من یشاء الى صراط مستقیم» منظور از آن ولایت علىّ بن ابى طالب (ع) است.

2 ـ زید بن على درباره این آیه: «و یهدى من یشاء الى صراط مستقیم» گفت: به ولایت علىّ بن ابى طالب (ع).

آیه 35
( بگو: «آیا از شریكان شما كسى هست كه به سوى حقّ رهبرى كند؟» بگو: «خداست كه به سوى حقّ رهبرى مى‌كند» پس، آیا كسى كه به سوى حقّ رهبرى مى‌كند سزاوارتر است مورد پیروى قرار گیرد یا كسى كه راه نمى‌یابد مگر آنكه هدایت شود؟ شما را چه شده، چگونه داورى مى‌ كنید؟)

1 ـ ابن عباس گفت: گروهى داورى نزد پیامبر آوردند، پس آن حضرت به بعضى از اصحاب خود فرمود كه میان آنان داورى كند و او داورى كرد ولى آنان راضى نشدند، پس به على دستور داد كه میان آنان داورى كند و او داورى كرد و آنان راضى شدند، بعضى از منافقان به آنان گفتند: فلانى بر شما داورى كرد راضى نشدید ولى على داورى كرد راضى شدید، شما چه بد گروهى هستید! پس خداوند درباره على این آیه را نازل كرد: «افمن یهدى الى الحق احقّ ان یتّبع» و این بدان جهت است كه على بدون اینكه تعلیم داده شود، به حقیقت قضاء موفق بود.

آیه 53
( و از تو خبر مى‌گیرند: «آیا آن راست است؟» بگو: «آرى! سوگند به پروردگارم كه آن قطعاً راست است، و شما نمى‌توانید [خدا را] درمانده كنید.»)

1 ـ جعفر صادق درباره آیه: «و یستنبئونك احق هو» از پدرش نقل مى‌كند كه گفت: یعنى اى محمد اهل مكه از تو مى‌ پرسند كه آیا علىّ بن ابى طالب (ع) امام است؟ بگو: آرى سوگند به پروردگارم كه او حق است.

آیه 58
( بگو: «به فضل و رحمت خداست كه [مؤمنان‌] باید شاد شوند.» و این از هر چه گرد مى‌آورند بهتر است‌.)

1 ـ ابن عباس درباره سخن خداوند: «قل بفضل الله و برحمته» گفت: فضل خدا پیامبر و رحمت او على است.

آیه 62
(آگاه باشید، كه بر دوستان خدا نه بیمى است و نه آنان اندوهگین مى‌شوند.)

1 ـ ابو هریره گفت: پیامبر خدا فرمود: از بندگان كسانى هستند كه پیامبران به آنان غبطه مى‌خورند، آنها بدون داشتن مال و متاع دنیا، با رحمت خدا یكدیگر را دوست دارند و چهره‌ هایشان نورانى است و چون مردم مى‌ترسند آنها نمى‌ ترسند و چون مردم اندوهگین مى‌شوند آنها اندوهگین نمى‌شوند، آیا مى‌دانید آنان كیانند؟ گفتیم: نه رسول الله، گفت: آنان علىّ بن ابى طالب و حمزة بن عبد المطلب و جعفر و عقیل هستند، سپس این آیه را قرائت فرمود: «الا ان اولیاء الله لا خوف علیهم و لا هم یخزنون».




امکانات وبلاگ


این نوا را در وبلاگ خود پخش کنید:

جشنواره ابلاغ غدیر