صفحه نخست    l    تماس با مدیر    l    نسخه موبایل    RSS    l   
درباره وبلاگ



آبی تر از آسمان بود و پاک تر از باران .دستش را به آسمان می برد و ستاره ها را در سفره خالی ما می نشاند . بهار را به تساوی تقسیم می کرد و سهم خود را به آنکه محتاج تر بود می بخشید.کبوتر از دست او دانه می چید و ماه از روی او روشنی می گرفت . نخل تنهایی اش را می شناخت . چاه زمزمه اش را می شنید و غدیر آن آبگیر زخمی حیران بردباری اش بود .غم و غریبی و غربت ، اشک و آه او را همدم می شدند و از کوفه تا کربلا عشق بود که می کاشتند . نماز به تلاوت او می بالید و او به تلاوت نماز . اخمهایش را باز می کرد و آدم شعر بهشت را می سرود . او ساده بود به رنگ صبح و مرد بود به رنگ خدا. آری او علی ، ماه ولاء بود .

کودکانه ی غدیر
معرفی کتاب

هدف اصلی کتاب ، شناخت قرآن با غدیر و غدیر با قرآن است . نویسنده کوشیده است که در 1500 صفحه و در سه مجلد، این شناخت دوسویه قرآن و غدیر را در شش بخش توضیح دهد . بخش اول به آیات نازل شده در سراسر واقعه غدیر از مدینه تا مدینه اختصاص دارد که اقدامات پیامبر (ص) را از یک سو ، و اقدامات منافقین را از سوی دیگر در بر می گیرد ...

آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
به روایت امام باقر (ع)
جابر بن یزید جعفى گوید: به امام باقر (ع) عرض كردم: اى فرزند رسول خدا (ص)! عدّه ای می گویند: خداوند تبارک و تعالى امامت را در فرزندان حسن و حسین (ع) قرار داده است.فرمود: به خدا سوگند دروغ می گویند، آیا نشنیده‌اند كه خداوند متعال می فرماید: «و قرار داده است آن (امامت) را کلمه ی باقیه در فرزندان او، سوره زخرف، آیه 27» پس آیا در غیر فرزندان حسین قرار داده است؟

سپس فرمود: اى جابر امامان كسانى هستند كه رسول خدا (ص) بر امامتشان تصریح فرموده، و ایشان امامانى هستند كه رسول خدا (ص) فرمود: چون به آسمان برده شدم اسامى ایشان را بر ساق عرش به نور نوشته دیدم كه دوازده نام بود؛ و از آنها بودند على و دو فرزند او و على و محمد و جعفر و موسى و على و محمد و على و حسن و حجت قائم، پس اینهایند امامان از اهل بیت صفوت و طهارت به خدا سوگند جز ما هیچ كس ادعاى امامت نكند مگر اینكه خداوند او را با شیطان و لشكرش محشور فرماید؛ سپس حضرت آهى كشید و فرمود: خداوند این امت را رعایت نكند زیرا ایشان حق پیغمبرشان را رعایت نكردند؛ به خدا سوگند اگر حق را به اهلش واگذار كرده بودند دو نفر در باره خدا با یك دیگر اختلاف نداشتند.

سپس این اشعار را انشاء فرمود: (كه ترجمه‌اش چنین است): یهود به واسطه دوست داشتن پیغمبرشان از دشواریهاى تازه روزگار در امان شدند.ولى مؤمنین بخاطر محبّت آل محمد در آفاق به آتش كشیده مى‌شوند.عرض كردم: اى آقاى من آیا این امر (امامت) از آن شما نیست؟ فرمود: چرا. عرض كردم: پس براى چه از حق خودتان صرف نظر كردید، در صورتى كه خداى تعالى فرماید: «و در راه خدا جهاد كنید آن گونه كه شایسته جهاد او است، او برگزید شما را، سوره حج، آیه 78»

فرمود: چرا امیر المؤمنین از حق خود صرف نظر كرد؟ چون یاورى نیافت، آیا نشنیده‌اى كه خداوند متعال در داستان لوط (ع) می فرماید: « (لوط) گفت: كاش مرا بر شما نیرویى بود یا به پایگاهى سخت پناه مى‌بردم ، سوره هود، آیه 80» و به طور حكایت از حضرت نوح (ع) می فرماید: «پروردگارش را خواند كه من مغلوب شدم پس یارى فرما، سوره قمر، آیه 10» و در داستان موسى (ع) فرماید: « (موسى عرض كرد:) پروردگارا من مالك نیستم جز خودم و برادرم را پس جدایى افكن میان ما و گروه فاسقان، سوره مائده، آیه 25» پس در جایى كه پیغمبر چنین باشد پس وصى عذرش از پیغمبر بیشتر است.

اى جابر مثل امام مثل كعبه است كه نزدش مى‌روند، و او نزد كسى نمی رود.(كفایة الأثر فی النص على الأئمة الإثنی عشر  ص 246)




امکانات وبلاگ


این نوا را در وبلاگ خود پخش کنید:

جشنواره ابلاغ غدیر